Nie da się ukryć, że organizacja ceremonii i przyjęcia jest naprawdę dużym przedsięwzięciem. Tak naprawdę niezależnie od tego, czy planujecie kameralny ślub i przyjęcie na czterdzieści osób czy też wielkie weselisko dla dwustu gości, o sporo punktów musicie zadbać, sporo spraw załatwić, sporo spotkań odbyć.



Z całą pewnością na początku drogi niejedna para martwi się nieco tym, jak zorganizować wesele, by wszystko idealnie się udało, by ślub był wzruszający,  a przyjęcie pełne zabawy. Warto posłuchać rad specjalistów!

Co pomoże w zorganizowaniu pięknej ceremonii i hucznego przyjęcia?

Na pewno warto byłoby ruszyć z przygotowaniami na około rok przed Tym Wielkim Dniem, by spokojnie dać sobie ze wszystkim rade. Dobrym rozwiązaniem jest oczywiście skorzystanie z profesjonalnego (a dostępnego bezpłatnie w sieci) poradnika przedślubnego. Podano w nim bowiem w niezwykle wyczerpujący sposób (ale i bez przysłowiowego lania wody) mnóstwo informacji dotyczących przygotowań  z podziałem na konkretne  miesiące poprzedzające dzień ślubu. Tego typu publikacja powinna być dla każdej pary narzeczonych swego rodzaju rozkładem jazdy, który mówi, jak zorganizować wesele.

Musicie także stworzyć sobie ślubny harmonogram, czyli rodzaj kalendarza (w formie papierowej albo elektronicznej, to bez znaczenia), w którym będziecie zapisywać wszystkie kwestie związane z najważniejszym dniem w Waszym życiu. To Wam się przyda, przekonacie się szybko, że jeśli wydawało Wam się, że nie wiecie, jak zorganizować wesele, dzięki temu jest to dla Was znacznie prostsze.

W sieci możecie skorzystać także z kalkulatora wydatków ślubno-weselnych. Wpisujecie tam szacunkowe kwoty, jakie przyjdzie Wam wydać na suknię, buty, dodatki, fryzjera, garnitur, zespół weselny, auto do ślubu, dekoracje, obrączki, ozdoby czy salę weselną. Dzięki temu już na początku przygotowań będziecie mieć pojęcie o tym, na jakie sumy musicie być przygotowani. Według opinii specjalistów warto mieć bufor w granicach dziesięciu procent owej kwoty na niespodziewane wydatki.

A może konsultant ślubny?

Te pary, które nie do końca wiedzą, jak zorganizować wesele i najchętniej oddałyby dużą część swoich obowiązków profesjonaliście, jak najbardziej powinny się zdecydować na wynajęcie profesjonalnego wedding plannera, który wszystkim się zajmie. Oczywiście jest to związane z dodatkowymi opłatami, jednak taka osoba na pewno bardzo wam pomoże i podpowie, jak zorganizować wesele idealne.

Jeśli otrzymujecie propozycje pomocy od bliskich, także je przyjmujcie, na pewno odciążą Was w szeregu kwestii. Idziemy o zakład, że to będzie piękny ślub i cudowne przyjęcie weselne!